Vorige onderwerp - Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Maestro VB
|
Geplaatst: 03 Sep 2020 09:04 Eerste vraag | |
|
Mijn merrie met veulen staan apart van de kudde. De merrie is de leider van de kudde. Veulen is erg nieuwsgierig en maakt wel over het draad heen contact met de anderen. Als.ik ze echter bij elkaar zet jaagt de merrie ze door het draad. Wanneer kan ik ze veilig bij elkaar zetten? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Barbara

leeftijd: 48 
|
Geplaatst: 03 Sep 2020 15:21 | |
|
Poeh moeilijk! Kan het veulen even alleen blijven? Zodat je de merrie eerst terug kunt zetten zonder veulen in de kudde? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Maestro VB
|
Geplaatst: 03 Sep 2020 15:46 | |
|
Dat is is lastig. Veulen is nog niet bij moeder weg. |
|
Terug naar boven |
|
 |
admin Site Admin

|
Geplaatst: 03 Sep 2020 16:51 | |
|
Zorg dat ze genoeg afleiding (gras of hooi op meerdere plekken. Altijd meer plekken dan het aantal paarden) hebben en genoeg ruimte om elkaar te ontwijken.
De merrie is duidelijk erg beschermend naar haar veulen. Probeer merrie en veulen regelmatig even te scheiden zodat ze wat afstand leert nemen van het veulen. Straks met afspenen ook handig.
Dan eens eerst de merrie terug en later het veulen erbij.
Meestal gaat het eerst wel even goed, tot ze niet meer druk zijn met eten en het veulen toenadering gaat zoeken tot de andere paarden en de merrie dat als een bedreiging ziet. Dus bouw het rustig op totdat de merrie ziet dat het veulen niet in gevaar is wanneer de andere paarden in de buurt komen.
Blijft het een drama, dan is beter om te wachten tot het afspenen en het veulen met een ander paard apart te zetten van de merrie. _________________ Welkom op het Barokke Paarden Forum!
Groetjes, Martine, Indira en Antequera
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Stel bladwijzers in voor dit onderwerp
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|
Freeboard.at selecteert de snelste verbinding voor u.
server slots: 164/500 |
server load: 6% |
Freeboard.at |
server time: 0.13s |
board activity: 488 |
|